escriu-me
My Photo

dimarts, 24 de novembre del 2009

Dimarts, 24 de novembre del 2009, les notícies que avui parlen de Lloret i de la resta de la Selva Marítima

La tardor, tot i les temperatures, ja comença a ser més que evident; a Lloret els arbres encara mantenen bona part de la fulla, a Sant Feliu de Pallerols, (poble on vaig néixer), els colors ja fan més que goig.
Us adjunto dues fotos d'aquest diumenge, (dels ànecs que hi ha a la riera):








=====================
=====================
=====================


Aprèn a l'hora del cafè
(Associació de Comerciants de Lloret )


Tots els que vulguin hi poden acostar-se i participar-hi, demanem però confirmació al nostre correu info@comerciantslloret.com
o bé al 639 793 239. Aquests cursos els farem al Bar El Romaní, al C/ St. Pere, 5.de 15 a 17 hores


avui dimarts:

SECTORS EN CRISI O MODELS EN CRISI

Els empresaris moltes vegades caiem en la temptació de generalitzar i quan empreses del mateix sector van malament diguem que el sector està en crisi.... per exemple la “Crisi del tèxtil del 2002” i en canvi dues empreses com Mango i Inditex amb uns creixements impresionants... crisi de sector o crisi de model? El mateix passa a Lloret de Mar...dins un marc de crisi com en el que vivim, no és el moment de canviar els models? No és el moment de fer una reflexió sobre la estratègia del nostre negoci? Sobre quins models estan triomfant i veure la seva aplicació aquí?

Vine dimarts 24 de 15 a 17 hores que en parlarem d'aquest tema, prenent un cafè al Bar El Romani , St. Pere, 5 (1ª planta) conversarem amb en Lluís Perxachs tècnic en Comunicació i marketing
Us hi esperem
ASSOCIACIÓ COMERCIANTS LLORET






Ahir us posava aquell article de l'advocat de Ribot i avui és el Conseller Nadal qui li respon mitjançant aquesta carta, i la veritat és que si els arguments de defensa i contesta a les preguntes que li formulava el sr. de Ribot són les que exposa avui el Conseller, que Déu ens agafi confessats doncs la línia argumental és paupèrrima: que al Empordà s'hi poden trobar coses pitjors: "he recorregut amunt i avall de forma obsessiva les obres de la carretera i puc dir al senyor De Ribot que he trobat a l´horitzó un bon nombre de construccions impròpies que per impacte i alçada agredeixen la bellíssima plana empordanesa prou més que els ponts criticats"
Desconec el projecte empordanès però us puc ben assegurar que els arguments exposats pel sr. de Ribot són plenament aplicables en el cas de la variant que se'ns vol imposar a Lloret:
"Fins quan, Honorable Conseller, haurem de patir aquests Projectes d'infraestructures desproporcionats, innecessaris, destructors del paisatge i d'impossible integració en el territori, promoguts per la mateixa Administració? Fins quan?"

En el cas de Lloret, des de l'Ajuntament em juren i perjuren que en desconeixen el projecte; que l'han demanat reiteradament i que des de la Generalitat els diuen que encara no el tenen; que fins i tot en el plenari del Parlament de la setmana passada el nostre alcalde Xavier Crespo va baixar des del seu escó fins al del sr. Nadal per demanar-li-ho però la contesta va ser la mateixa...
De totes maneres les mes meves consideracions continuen sent les mateixes: el projecte es troba a la tercera i ultima fase de les tres que comporten tot projecte, i és la fase del redactat del projecte constructiu; amb les dues anteriors se'n pot saber al 99% de com serà aquest projecte, ara, en el constructiu, el que es defineix és si hi posarem un forjat de 15 o uns llambordins verds o si la boca del túnel sortirà on ara hi podem veure aquell arboç ple de cireres o un xic més endavant just al costat d'aquell pi on el gambià agafava les pinyes...
Quan parlo de que l'Ajuntament coneix el projecte em refereixo a que amb la informació de que disposa a dia d'avui, si ens l'explica, els lloretencs ja en tenim prou per fer-nos una composició de fins a quin punt estem disposats a tolerar que se'ns xafi el territori, i crec que hi tenim dret a saber-ho, a discutir-ho i a opinar-ho; i trobo d'una absoluta deixadesa mantenir a la societat civil al marge d'una decisió tant important per Lloret amb l'argument que Lloret ja va decidir en l'enquesta prèvia al POUM.
El regidor Riera, l'altre dia a la ràdio, treia representativitat a les entitats firmants del manifest sobre aquesta qüestió, menyspreant-les greument, i en canvi donant valor a aquelles enquestes del POUM que si quelcom tenien de imparcials i aleatòries era el paper en què estaven impreses doncs com a treball científic tenien el que un ou a una castanya abans de treure-li el palló.
Com que la majoria de vosaltres segur que no hi vau participar i a lo millor ni en sabíeu de la seva existència us ensenyo una mostra del treball d'on treu el regidor Riera les conclusions:
A la pàgina 65 es preguntava:

"Quin traçat creieu que seria l'adequat?"
Les respostes: Que s'adapti al paisatge (51,6%), SOS Lloret (12,4%), Aprovat per la Generalitat (10,5%), Traçat alternatiu (6,2), Altres (3,6%), No sap/No contesta (16,6%)"

Cal recordar que del que parlem és del traçat de la Generalitat amb un 10,5% de votants sr. Riera... !!!
És clar que si a ell se li va passar per alt just aquesta pàgina sempre es pot fer enrere de les seves declaracions i buscar qualsevulla altra excusa...


Us poso quasi l'article sencer perquè ningú tingui excuses ni comerciants, ni regidoria, ni treballadors, i ja es poden asseure a discutir i que el dia primer de gener quedi clar i per tot l'any quins dies estarà obert i quins dies tancat i no com cada any que la nit abans encara s'està pendent de si el primer de maig sí o de si l'11 de setembre o Santa Cristina....
Que tot-ho sàpiga a primer de gener si tal dia podrà anar a la platja o a l'IKEA...


"Per estalviar energia, la instal·lació incorpora una teulada fotovoltaica de 600 metres quadrats que es preveu que produeixi anualment 65.000 kWh d'energia"



>"També cal destacar que aquest estudi no compta amb dades de les dues ciutats amb més habitants: Blanes i Lloret de Mar, que tenen serveis socials propis"











L'article de sr. Llagostera tot i que sembli parlar de Sant Pere del Bosc i el seu entorn no és pas així parla d'una manera generalitzada però perfectament aplicable a l'indret i també reclama un debat: "Cal encetar un debat seriós per definir l'abast del que cal conservar, del que és o no és patrimoni, amb uns criteris més amplis i oberts, i cal fer-ho amb urgència"



Són d'aquelles notícies com els tants per cents de turistes que mai saps si cinc minuts abans has escoltat just el contrari...


Si en teniu oportunitat feu-ne un trago. Tot i que la parafernalia en què l'embolcallen fa témer una fantasmada doncs a tall de pitet li pengen tota mena d'informacions com el dia de la verema o la temperatura de fermentació a la que el testeu direu renoi !!!...





Entre els finalistes: "Mas Romeu (Lloret de Mar)"




"Segons Trias, les obres per dotar els terrenys de serveis, aniran a càrrec dels promotors."
Escoltar Josep Trias, alcalde de Blanes AQUÍ

"El més signitificatiu és que es tracta de famílies que fins fa poc temps vivien amb relativa comoditat, i ara, a conseqüència de la crisi, no poden fer front a les despeses corrents."
ESCOLTAR Pep Cullell, cap de l’àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal de la Selva, destaca l’augment de la demanda AQUÍ






aprovat el plec de condicions
econòmico-administratives i jurídiques per a la
contractació, mitjançant procediment obert, del
SERVEI DE NETEJA I VIGILÀNCIA DEL
MERCAT MUNICIPAL DIARI.



LOCAL destinado a garaje, señalado de número dos, sito en la planta sótano de un edificio que radica sobre parte de
la parcela ciento cincuenta y cuatro de la Urbanización “Punta Oeste de LLorell”, del termino municipal de Tossa de Mar



Compra de mobiliari a l’oficinade l’Aeroport
Import total: 40.542,86 euros
Adjudicació: Constractista: FUSTCOM, SL



Projecte d'Instal·lació de la xarxa de transport d'aigua potable a la Urbanització Lloret Residencial des del dipòsit de Pinars, redactat per l'Enginyer Industrial, Joan Ruiz Castro, d'Aqualia S.A.

PROJECTE DE LA XARXA DE CLAVEGUERAM I RECOLLIDA D'AIGÜES PLUVIALS DE L'AV. SRA. DE ROSELL, ENTRE L'AV. LES ALEGRIES I EL RIERAL, redactat per l'Enginyer Industrial Sr. Francesc Heras Perellón

Projecte d'evacuació per mitjà d'estació de bombament d'aigües residuals de les Urbanitzacions de la zona nord al tm de Lloret de Mar, redactat per l'Enginyer Industrial Sr. Francesc Heras Perellón
Amb això de les adjudicacions de redacció de projectes, si us fixeu, darrerament incloc a part del tema del projecte, també a qui se'n ha encarregat la redacció, i en el cas de l'Ajuntament de Lloret els projectes amb la redacció externalitzada, un tant per cent molt elevat els fa el despatx d'aquest enginyer que surt avui: Francesc Heras; inclús avui es dóna el cas que ell en té assignats dos, però el tercer, que no és d'ell, el firma l'enginyer Juan Ruiz Castro d'Aqualia, que si no vaig errat també pertany al despatx del sr. Heras.
A lo millor son vicis dels ajuntaments això d'apalancar-se en un sol proveïdor...
Que consti que no tinc res en contra del Sr. Heras; el conec i sembla una bellíssima persona.


"Contracte reservat del servei de manteniment de determinats parcs i jardins municipals"


Diversos propietaris de Vidreres Ajuntament inclòs, (expropiacions, servituds d'aqüeducte i ocupacions temporals)

Demanen serveis de neteja pel despatx del "pàjaru" Millet...