escriu-me
My Photo

dissabte, 3 d’octubre del 2009

Dissabte, 3 d'octubre del 2009, les notícies que avui parlen de Lloret i de la resta de la Selva Marítima (

Demà diumenge:

KulActiu Sa Caleta organitza:

I Fira d'Intercanvi

més info: AQUÍ


=====================
=====================
=====================



V Dia del Mar


es recomana portar banyador...
més info: AQUÍ
"Dintre els actes de la Festa del Mar el Centre de Submarinisme Lloret presenta una exposició dels últims 18 anys"


=====================
=====================
=====================





més info: AQUÍ


La família Sala per terra, mar i aire...
"Nascut a Lloret el 1955, és germà de l'exalcalde lloretenc Josep Sala i del cardiòleg Joan Sala."

""Hem d'aconseguir una població amable i còmoda tant per al turista de pas com per a la persona que hi viu tot l'any", va dir Crespo."

D'esquerra a dreta, Alsius, Crespo i Ferrés.



"Les organitzen l'Associació de Bars i Restaurants, el Gremi d'Hostaleria i Lloret Turisme durant l'octubre; hi participen 26 restaurants i hotels"





Els alcaldes, ahir, a Viladamat,
en el moment de fer pública la seva postura

"Recorden que porten deu anys demanant la infraestructura i estan "ressentits" perquè la gent la jutja abans que estigui acabada"
Exactament aquesta frase em puc imaginar en boca dels nostres governant locals...
No ens podem permetre d'esperar a que estigui acabada per jutjar si la nova carretera que ens volen imposar destrossa paratges tant importants pels lloretencs com Sant Pere del Bosc o les Alegries... Volem saber ara i ja per on passa la maleïda carretera i quin impacte té sobre aquests dos indrets. En l'època de la recreació digital no cal esperar a que les coses siguin irreversibles per veure què, com i on carall és el que ens volen imposar...

Fora carretera de Sant Pere del Bosc !!!
Una altra solució és possible




"El teatre d'Els Pins de Blanes durant tot el matí d'avui"
Si el ponent té un moment quan acabi de Blanes pot venir a Lloret...

Mica a mica s'ompla la pica...
"L''Ajuntament es declararà contrari a l'exhibició d'animals salvatges en circs o en altres activitats que es trobin de manera permanent o temporal al municipi i no es permetrà l'entrada de cap instal·lació que en porti, encara que no participin en l'espectacle"



Robert Pujol i Ferrer, gerente de Transports Pujol i Pujol.(Nexobus.net)

No ha caigut gens be als responsables de l'empresa Pujol el comentari que us feia l'altra dia en el sentit de que "alguns" dels seus autobusos fan un fum exagerat, i a lo millor no els falta raó per enfadar-se, doncs tot i que el comentari era estrictament la descripció d'una realitat, no era just.
M'explico:
Que és una realitat que anar darrera "d'algun" dels seus autobusos, amb bici o moto, es un atemptat contra els nostres pulmons, ningú m'ho pot rebatre, això és empíricament així. Una altra cosa és el que el meu comentari fes justícia o no a la realitat i als esforços que l'empresa pot fer, i em consta que fa, per minimitzar aquest problema.
Des del departament de Qualitat i Medi Ambient de la pròpia empresa em fan arribar unes consideracions que crec són interessants de conèixer i que van en aquest sentit d'esforç de millora:
"La flota d'autocars que es fan servir a les línies de Lloret urbà o a les interurbanes amb arribada i sortida a Lloret, té una mitja d'edat molt inferior a la mitja dels autocars de línia de Catalunya, a més tots, com no podia ser d'altre manera, han passat les seves respectives ITV, amb el control exhaustiu de fums.
També dir-te que Transports Pujol i Pujol esta certificada en gestió ambiental segons la norma ISO 14001:2004."


No sé quants autocars formen la flota de l'empresa, crec que unes quantes i llargues desenes, ( a la web posa 137), llavors, encara que el 95% de la seva flota estigui en òptimes condicions només fa falta un o dos autocars passejant pels nostres carrers com per justificar plenament el meu comentari. Quan jo vaig darrera un autobús que fa fum se me'n re-fot que sigui l'únic de l'empresa que en fa i que els altres 99 no en facin...
Si és un autocar guiri, dius, segur que es de l'est, i ni mires com es pot dir l'empresa, però si és de Pujol ràpidament fas l'extrapolació de vaja merda amb la quantitat de busos d'aquesta firma que circulen entre nosaltres. Si un bus no fa fum no crida l'atenció i a lo millor abans d'aquest de Pujol, que t'has trobat que fa fum, n'has creuat sis de la mateixa empresa que no en feien i ni t'hi has fixat...

Em sap greu si amb el meu comentari he pogut fer alguna mena de perjudici empresarial, no és aquesta la meva intenció, doncs el meu tarannà en aquest resum és tant sols provocar reaccions que corregeixin o millorin el nostre fer diari...
Tant de bo hagi estat així i des de la direcció de Pujol a part del enfado hagi provocat un "ull!!!", "compte!!!"...
A mi per exemple m'ha servit per veure, (fixar-me), que ahir vaig anar amb la moto darrera de tres i cap dels tres feia fum...

Ja que parlem d'autobusos un altra dia podem parlar de l'eficiència energètica per no dir del comportament contaminant, amb fums i sorolls, que alguns conductors tenen, com pot ser el deixar els seus vehicles en marxa estant ells esmorzant, o esperant durant mitja-hora, amb el motor també en marxa, a que quan arribin els seus clients es trobin el vehicle ben fresquet...
Aquest comportament no és exclusiu de cap empresa sinó universal i per lo tant també inclosa la que avui ens ocupa...




Amb un xic de sort la pista de gel no superarà ni el preàmbul de la nova"Llei d'economia sostenible" cosa que també hauria de passar amb l'heliport, del que fa dies que no en parlem i que aquesta setmana ha acabat el plaç per presentar-hi al·legacions...
Era una bona oportunitat per fer-ho doncs el projecte presentat tant pel que fa a l'estudi impacte sonor, (21 pàgines amb només 11 ratlles dedicades a l'indret); com el de viabilitat econòmica, (amb un pressupost anual per a sous de 50.000€ que al meu entendre no donen ni pels torns de vigilància); així com el de desenvolupament d'activitat ( on no sé si amb befa, mofa, diuen que preveuen una activitat de quatre operacions diàries i diuen quatre i no menys, i aquí és on veig la befa i mofa, doncs prefereixen "comptar llarg" (textual).
Si és aquesta la previsió lliuri'ns d'aquestes alforges per un viatge tant curt, però si del que es tracte és de quatre enlairaments com a mitja diària anual és un atac a la intel·ligència per no dir directament un frau per ocultació doncs es diu en un informe per calmar els ànims i si és un terme mitjà vol dir que compensant els llargs dies d'hivern i haurà dies del curt estiu que ens podem trobar amb un tràfec rarament suportable...); només aquests tres aspectes eren ja arguments com per dir això no val...
Esperem que si realment ha passat aquest tràmit, en el següent, des de l'Ajuntament s'estaqui curt el contracte de lloguer d'un indret, que recordem és públic, i que els nostres representants un cop feta la infraestructura poc i res podran dir dels aparells un cop enlairats. És de esperar que incloguin en el contracte condicions resolutòries del mateix en el sentit de que si es detecten irregularitats en el aire d'aparells sortits des d'aquell indret es pugui anular la concessió i em refereixo a situacions com la viscuda el darrer cap de setmana on, de cop i sense saber d'on havia sortit, va aparèixer un aparell d'aquests, groc per més senyes, sobrevolant el restaurant , la platja i el port de Canyelles a una alçada de cop de pedra, (llàstima no haver-ne tingut una a ma per medir-ho...)







D'esquerra a dreta, Alsius, Crespo i Ferrés,
amb el moderador Josep Puigbó, ahir a Begur



LLUÍS TEJEDOR.-vicepresident de la FMC i alcalde del prat de llobregat (ICV)
«Hi ha diversos ajuntaments que durant el segon semestre del 2010 es farà evident que són inviables financerament i que no podran pagar els serveis»



"En paral·lel a això, a la Rambla coexisteix una realitat il·legal: unes parades d'animals que incompleixen no només una ordenança municipal sinó també una llei de protecció dels animals aprovada pel Parlament de Catalunya. I això ja fa massa temps que s'arrossega i les condicions en què estan els animals de la Rambla són del tot inacceptables."



Suposo que no se'n poden treure conclusions d'una xerrada d'una hora pel contingut d'una frase, doncs he de suposar que s'hi van poder escoltar arguments un xic més fiables que aquest: "cada pensionista cobraria 2.500 euros més a l'any si Catalunya fos independent"

"Al llarg del cap de setmana l'ajuntament ha convidat un grup de periodistes que treballen en revistes especialitzades en l'entorn. L'objectiu és que descobreixin els nostres paratges i se’n facin ressò en els seus mitjans de comunicació"
Fora carretera de Sant Pere del Bosc !!!
Una altra solució és possible



"Entre les activitats programades per aquest dissabte i diumenge hi ha visites guiades, una bicicletada contra el canvi climàtic, una gimcana i la neteja del fons marí."
Escoltar Enric Dotras AQUÍ
Escoltar Joan Pau Romaní AQUÍ
Escolatr Ignasi Riera AQUÍ